Tradiční NGO Market v online kabátu – pojďme šířit dobro a pravdu o nezisku

12. 4. 2021

Jak zaujmout veřejnost, dárce a partnery, jak zlepšit pověst neziskového sektoru či jak rozjet crowdfundingovou kampaň? To vše a mnohem více nabídne NGO Market 2021 - letos v online podobě jako „Týden pro neziskový sektor“ (19. – 23. dubna).

Již 22. ročník tradičního NGO Marketu, který je zároveň největším veletrhem pro neziskový sektor ve střední a východní Evropě, se bude opět konat v online prostředí a bude dál plnit svůj cíl – podporovat neziskové organizace. Letošní program je nabitý debatami a workshopy, které mají podnítit diskusi o různých aspektech neziskového sektoru a přinášet nové informace, inspiraci a svěží perspektivu. Zároveň se snaží širokou veřejnost nadchnout pro šíření dobra a zapojení do dobrovolnictví. A na co se konkrétněji můžete těšit?

Prezentace a propagace organizace je základ úspěchu a jedna z nejdůležitějších aktivit pro její udržitelné fungování. Je pro vaši neziskovou organizaci tvorba videí a spotů náročná a stresující „aktivita navíc“ a nepřináší výsledky, které byste si představovali? Chcete zjistit, jak zaujmout veřejnost, dárce a partnery? Pak si v rámci Týdne pro neziskový sektor nenechte ujít workshop s Českou televizí. Dozvíte se základní tipy, jak vytvořit zajímavý spot, jak s ním dále efektivně pracovat a na jakých platformách ho lze prezentovat. Zároveň se dozvíte, jakou nabídku bezplatných spotových kampaní má České televize pro neziskové organizace.

Dalším základním pilířem je fundraising. Navazování kvalitních a dlouhodobých vztahů s dárci a partnery je gró každé organizace a její finanční stability. Už vám někdy docházejí nápady, kde shánět finance? Co takhle crowdfunding? Ještě jste nezkoušeli, nebo zkoušeli, ale nevyšlo to? Tak se přihlaste na kurz: „Jak připravit crowdfundingovou kampaň on-line. Crowdfunding není moderní forma žebroty“ a od Čestmíra Horkého, ředitele Nadačního fondu pomoci Karla Janečka a zakladatele projektu znesnáze21, se dozvíte, jak na to.

Žádná nezisková organizace by nefungovala bez motivovaných a nadšených lidí. Požadavky a očekávání jsou v neziskovém sektoru vždy vysoké, zatímco zdrojů není nikdy dost. Co mohou neziskové organizace udělat pro podporu, motivaci, inspiraci a ocenění zaměstnanců a dobrovolníků? To zjistíte na workshopu pořádaném s Velvyslanectvím USA v ČR, kde se dozvíte, jaké jsou best practices v USA, zároveň budete moci porovnat a sdílet vlastní zkušenosti, čímž získáte nový pohled na motivaci lidí.

U příležitosti Dne Země se můžete těšit na debatu o tom nejaktuálnějším, co se v oblasti životního prostředí v Evropě děje. Změna klimatu a zhoršování životního prostředí představují pro Evropu a celý svět existenciální hrozbu. Evropská unie proto k překonání těchto výzev vytvořila strategii, tzv. Zelenou dohodu pro Evropu (Green deal), která má zajistit udržitelnost evropského hospodářství. 22. dubna tak zjistíte, jak je ČR připravena na plnění cílů vyplývajících z této dohody nebo jaký dopad to bude mít na život každého z nás. Debata se uskuteční ve spolupráci s Kanceláří Evropského parlamentu v ČR.

To je jen výběr témat, kterým se letošní NGO Market bude věnovat. Chcete se dozvědět více? Tak se už nyní přihlaste do facebookové události Týden pro neziskový sektor a sledujte FB účet a web NGO Marketu. Čekání si také můžete zkrátit poslechem podcastu NGO Marketu, který se jmenuje Mluvme spolu a každé pondělí přináší nový pohled na neziskový sektor očima zástupců neziskových organizací.

Související

Pražské kongresové centrum hledá dobrovolníky. Nabídky zapojení na více místech sdružuje Vlna pomoci

Přejít na článek

Firemní filantropie nabírá na síle díky inovativním kampaním na Darujme.cz

Přejít na článek