Tradiční NGO Market v online kabátu – pojďme šířit dobro a pravdu o nezisku

12. 4. 2021

Jak zaujmout veřejnost, dárce a partnery, jak zlepšit pověst neziskového sektoru či jak rozjet crowdfundingovou kampaň? To vše a mnohem více nabídne NGO Market 2021 - letos v online podobě jako „Týden pro neziskový sektor“ (19. – 23. dubna).

Již 22. ročník tradičního NGO Marketu, který je zároveň největším veletrhem pro neziskový sektor ve střední a východní Evropě, se bude opět konat v online prostředí a bude dál plnit svůj cíl – podporovat neziskové organizace. Letošní program je nabitý debatami a workshopy, které mají podnítit diskusi o různých aspektech neziskového sektoru a přinášet nové informace, inspiraci a svěží perspektivu. Zároveň se snaží širokou veřejnost nadchnout pro šíření dobra a zapojení do dobrovolnictví. A na co se konkrétněji můžete těšit?

Prezentace a propagace organizace je základ úspěchu a jedna z nejdůležitějších aktivit pro její udržitelné fungování. Je pro vaši neziskovou organizaci tvorba videí a spotů náročná a stresující „aktivita navíc“ a nepřináší výsledky, které byste si představovali? Chcete zjistit, jak zaujmout veřejnost, dárce a partnery? Pak si v rámci Týdne pro neziskový sektor nenechte ujít workshop s Českou televizí. Dozvíte se základní tipy, jak vytvořit zajímavý spot, jak s ním dále efektivně pracovat a na jakých platformách ho lze prezentovat. Zároveň se dozvíte, jakou nabídku bezplatných spotových kampaní má České televize pro neziskové organizace.

Dalším základním pilířem je fundraising. Navazování kvalitních a dlouhodobých vztahů s dárci a partnery je gró každé organizace a její finanční stability. Už vám někdy docházejí nápady, kde shánět finance? Co takhle crowdfunding? Ještě jste nezkoušeli, nebo zkoušeli, ale nevyšlo to? Tak se přihlaste na kurz: „Jak připravit crowdfundingovou kampaň on-line. Crowdfunding není moderní forma žebroty“ a od Čestmíra Horkého, ředitele Nadačního fondu pomoci Karla Janečka a zakladatele projektu znesnáze21, se dozvíte, jak na to.

Žádná nezisková organizace by nefungovala bez motivovaných a nadšených lidí. Požadavky a očekávání jsou v neziskovém sektoru vždy vysoké, zatímco zdrojů není nikdy dost. Co mohou neziskové organizace udělat pro podporu, motivaci, inspiraci a ocenění zaměstnanců a dobrovolníků? To zjistíte na workshopu pořádaném s Velvyslanectvím USA v ČR, kde se dozvíte, jaké jsou best practices v USA, zároveň budete moci porovnat a sdílet vlastní zkušenosti, čímž získáte nový pohled na motivaci lidí.

U příležitosti Dne Země se můžete těšit na debatu o tom nejaktuálnějším, co se v oblasti životního prostředí v Evropě děje. Změna klimatu a zhoršování životního prostředí představují pro Evropu a celý svět existenciální hrozbu. Evropská unie proto k překonání těchto výzev vytvořila strategii, tzv. Zelenou dohodu pro Evropu (Green deal), která má zajistit udržitelnost evropského hospodářství. 22. dubna tak zjistíte, jak je ČR připravena na plnění cílů vyplývajících z této dohody nebo jaký dopad to bude mít na život každého z nás. Debata se uskuteční ve spolupráci s Kanceláří Evropského parlamentu v ČR.

To je jen výběr témat, kterým se letošní NGO Market bude věnovat. Chcete se dozvědět více? Tak se už nyní přihlaste do facebookové události Týden pro neziskový sektor a sledujte FB účet a web NGO Marketu. Čekání si také můžete zkrátit poslechem podcastu NGO Marketu, který se jmenuje Mluvme spolu a každé pondělí přináší nový pohled na neziskový sektor očima zástupců neziskových organizací.

Související

Dobré víly pomáhají dětským domovům, připojili se dobrovolníci, firmy i univerzita

Přejít na článek

Hestia představila portál DobroVID-19 pro rozjezd dobrovolnických programů

Přejít na článek