Dům zahraniční spolupráce zabodoval v prestižní marketingové soutěži

14. 9. 2020

Celorepubliková kampaň STUDUJ. STÁŽUJ. VYJEĎ vyhrála soutěže oceňující nejlepší PR a komunikační projekty - Zlatý středník pro veřejný sektor. Kampaň vznikla s cílem vzbudit zájem mladých lidí o výjezdy do zahraničí v rámci evropských programů mezinárodního vzdělávání, které administruje Dům zahraniční spolupráce (DZS).

Kromě známého programu Erasmus+ je to také AIA, AKTION ČR-Rakousko, CEEPUS nebo Fondy EHP. Kampaň vycházela z výsledků průzkumu, který odhalil nejčastější obavy mladých lidí z výjezdů do zahraničí. DZS se snaží nejčastější obavy vyvracet, a zároveň pracuje s myšlenkou, že během pobytu v zahraničí člověk získá nenahraditelné zkušenosti. Porota soutěže Zlatý středník zpracování kampaně ocenila prvním místem v kategorii Veřejný sektor.

Kampaň odstartovala sérií videí, které pro DZS natočili Janek Rubeš a Honza Mikulka z Honest Guide. V každém spotu se zabývali jednou z nejčastějších obav, kterou rozebrali při návštěvě některé evropské metropole. Na spoty volně navázaly plakáty, které nejčastější obavy vyvracely: „Jela bych, ale kluk… za tebou do zahraničí může přijet,“ říká jeden z plakátů, „Jel bych, ale Slávie… bude hrát i v Kodani“, argumentuje jiný.

Souběžně se DZS snažil ukázat, že případné nezdary, které člověk na cestách zažije, se po čase promění v zábavné historky, a že každý přešlap člověka v životě posune.

„Na této části kampaně jsme spolupracovali s kreativním studiem Tvůrčí skupina Jana Látala. Oslovili jsme účastníky výjezdů jednotlivých evropských programů a požádali je, aby s námi sdíleli své zážitky ze zahraničí,“ popisuje proces tvorby kampaně Gabriela Pátková z Informačního a komunikačního oddělení DZS. Vybraní účastníci výjezdů se pak stali hlavními tvářemi kampaně, respektive tvářemi svých přešlapů představených na jednotlivých vizuálech.

„Když jsem chtěla hrát, nabídli mi hračky“, zaznívá na jednom z nich ústy divadelní režisérky, „Zaškrtnul jsem, že mám mor, spalničky a těhotenskou cukrovku,“ přiznává se na jiném středoškolský učitel. Mezi tvářemi kampaně se objevili studenti, ale i designéři, architektka, nebo třeba divadelník a moderátor Ondřej Cihlář. Vizuálů vzniklo celkem dvacet a během podzimu 2018 se objevily na reklamních plochách v univerzitních městech po celé ČR. Brnem navíc od listopadu 2019 projíždí vizuály kampaně na tramvaji.

Ve spolupráci s Janem Látalem vznikla také dvě videa pojatá jako sociální experimenty, které mají v mladých lidech vzbudit motivaci k vystoupení z komfortní zóny a probudit chuť vyrazit za zkušenostmi do zahraničí.

V rámci kampaně byla vytvořena také webová stránka vyjeď.cz, která slouží jako základní rozcestník pro zájemce o výjezd do zahraničí a pomáhá zorientovat se mezi jednotlivými programy, které výjezdy umožňují.

„Informační a komunikační oddělení Domu zahraniční spolupráce, které koordinuje propagaci jednotlivých programů mezinárodního vzdělávání, se neustále rozšiřuje. Právě jsme spustili nové webové stránky, které prošly kompletním redesignem, a pracujeme na kampani na podporu dobrovolnictví,“ popisuje práci oddělení jeho vedoucí Lucie Durcová. „Z úspěchu v soutěži Zlatý středník máme velkou radost a doufáme, že i naše další aktivity se budou líbit,“ uzavírá.


Zdroj: Dům zahraniční spolupráce zabodoval v prestižní marketingové soutěži | Dům zahraniční spolupráce. Homepage [online]. Copyright © 2020 Dům zahraniční spolupráce [cit. 14.09.2020]. Dostupné ZDE.

Související

Postoje Čechů k SDGs: dlouhodobě dominuje Zdraví a kvalitní život

Přejít na článek

Mezinárodní týden koučování přináší profesionální koučink online

Přejít na článek

Dobré víly pomáhají dětským domovům, připojili se dobrovolníci, firmy i univerzita

Přejít na článek