Z marketingu: Jak prodat udržitelný produkt těm, kteří o udržitelnosti ještě nepřemýšleli

8. 12. 2020

České i světové značky udržitelných produktů hledají cestu k novým zákazníkům. Přivést k nákupu cílovou skupinu, která má ekologii primárně ve svých hodnotách, nemusí být až tak těžké. Zákazník, který sám cítí udržitelnost jako vlastní životní prioritu, dobře reaguje a k objednání se nechá poměrně snadno motivovat. Jak ale na spotřebitele, kteří udržitelnost jako prioritu nevnímají?

Značka ekologických lahví EQUA volí opačnou cestu. Primárně láká na design a technologie a své luxusní produkty nabízí i jako firemní dárky. “Snažíme se k udržitelným produktům přivést i ty cílové skupiny, které na ekologický argument primárně v kampaních nereagují. Vidíme v tom obrovský potenciál,” říká Pavel Houser, jehož firma značku EQUA na českém trhu zastupuje.

Představme udržitelnost novým cílovým skupinám

EQUA je slovinská módní značka recyklovatelných lahví z tritanu (BPA free plastu), borosilikátového skla a nerezové oceli. Zatímco tritanové lahve jsou určené hlavně pro sportovce a děti, skleněné míří spíše do kanceláří a do kabelek jako módní doplněk. Obě tyto cílové skupiny slyší na ekologii jako důvod k nákupu. EQUA však na trhu hledá cesty, jak edukovat o udržitelnosti i cílové skupiny, které se při nákupu řídí jinými trendy. “Chceme vzdělávat o snížení spotřeby plastů více lidi, než kolik jich o tématu zatím v Čechách vážně přemýšlí,” vysvětluje Pavel Houser. První krok už má společnost za sebou – většina lidí samozřejmě ví, že plastů je moc a není reálné je všechny ekologicky likvidovat. Omezit se v jejich spotřebě už ale pro mnoho lidí znamená tvrdý oříšek. EQUA tedy zvolila jinou strategii. Vedle klasických nerezových termosek vyvinula ultramoderní řadu ekologických, vybavených chytrou digitální technologií. Pomocí mobilní aplikace hlídá pitný režim majitele a když přijde čas se napít, svítí elegantním LED světlem. K tomu má jednoduchý luxusní design.

Ekologický aspekt nákupu komunikuje EQUA u této řady termosek až v druhé řadě. “Zjistili jsme, že když je náročný spotřebitel spokojený s designem, funkčností a reprezentativností, přijme rád za svou i ekologickou stránku produktu. I v dalších nákupech jiného sortimentu je pak ochoten udržitelnost zařadit do svých hodnot. Ukážeme mu, že může nakupovat udržitelně, aniž by musel slevit ze svého stylu, a že jsme na něj hrdí. Což je pravda, protože šíření myšlenky udržitelnosti cítíme jako osobní záměr,” vysvětluje Pavel. Úspěch u náročných zákazníků se pak projevuje i na sociálních sítích a v další propagaci. Cílová skupina zaměřená na trendy a luxus ráda sdílí své nákupy na sociálních sítích a s tím, čemu věří, se veřejně identifikuje. “Když dosáhneme toho, aby byli lidé hrdí, že nakoupili udržitelný produkt, a podělili se o to s ostatními, jsme v cíli marketingového záměru,” říká Pavel Houser.

Spousta cest k objevení

“Dokud nebude o udržitelnosti svých nákupních rozhodnutí přemýšlet každý, máme před sebou spoustu práce”, říká Pavel. Novou cestou, kterou se letos snaží prošlapat, je podpora snižování spotřeby plastů v mateřských školách. “Když vynásobíme v jediné školce počet dětí 1 – 2 obyčejnými plastovými lahvičkami měsíčně, které jim rodiče kupují na výlety nebo na školní zahradu, dojdeme k vysokým číslům. Takže každá třída, která je nahradí ekologickými lahvemi, je úspěch.” dodává. Děti se tím od mala učí nekupovat jednorázový plast, a i to je jedna z přirozených cest, jak může značka podporovat vzdělávání nové generace k ekologickému přemýšlení.

Dalším způsobem, jak udržitelností oslovit nové cílové skupiny, je zakázková výroba EQUA lahví jako firemních dárků. Skleněné, ekoplastové i nerezové EQUA lahve působí luxusně a dávají prostor pro vyniknutí loga firmy.


Zdroj: MojeEQUA

Související

Společnost Diageo přichází s první 100% bezplastovou papírovou lahví na lihoviny

Přejít na článek

Studie: V Česku chybí data o digitálně vyloučených osobách a osobách ohrožených digitálním vyloučením

Přejít na článek